inaindia.reismee.nl

Incredible India

De mensen zijn hier zijn echt geweldig aardig; op het werk, in het hotel. Het eten is super lekker; elke morgen Indiaas ontbijt, zijnde mango’s of twee Indiase naan (een soort pannekoekjes). Met daarbij uiteraard black tee.

De moesson is op komst. Dat maakt de temperatuur soms aangenamer en soms is het heel warm en vochtig. De mensen zijn daardoor meer moe. Ik aan het einde van de dag ook. De moesson komt naar verwachting dit jaar eerder dan anders. Met een beetje geluk ga ik het nog meemaken.

De hele week is ieder in de weverij erg druk met een verzending die naar Amerika moet voor een grote expositie, met de mogelijkheid van verkoop van de producten van WomenWeave. Hoe dat gaat is een belevenis op zichzelf en het staat haaks op de nederlandse efficientie, maar ach wat geeft het. Prachtig om te zien al die materialen en daar tussen de Indiase vrouwen in saries.

Deze week een trainingsmiddag meegemaakt. Er is uitleg gegeven over de nieuwe hedendaagse designs, waar ieder erg van geniet en het een uitdaging vindt om dit te weven. Daarnaast is er getraind in assertiviteit (zie foto).

Je hebt hier vrouwen die heel goed weten wat ze willen en bepaald niet op hun mond zijn gevallen er is een andere groep die afwacht tot hen wat gevaagd word. Met name om de laatste groep gaat het natuurlijk.

Ieder heeft duidelijk heel veel plezier in de traning en om met de nieuwe designs te werken.

Naast de weverij word een campus gebouwd waar een school voor handloom komt. Er zijn al drie groepen jongeren van start gegaan. Als je het leuk vindt zie hiervoor:

www.handloomschool.posterous.com

Vandaag zijn er verkiezingen in het Maheshwar, de stad waar ik ben. De winkels zijn gesloten en ik werd vanmorgen wakker en het was helemaal stil op straat; nog nooit meegemaakt in India!!

Ik voeg ook nog een foto woon-werkverkeer toe.

vriendelijke groet Ina

zie ook

www.womenweave.org


Reacties

Reacties

Ineke Omvlee

Ha Ina, fijn dat je ons in Nederland zo goed op de hoogte houdt. Kun je wat recepten meenemen, Heerlijke curry's of zoiets. Kun je echt iets betekenen op je vakgebied voor je werkgever? Lieve groet, Ineke

Erika Hokke

Hoi Ina, ontzettend leuk om te lezen hoe je het leven en werken daar beleeft. Geniet er van en de verhalen horen we graag als je weer terug bent. Groetjes, Erika

Martine van den Bosch

Hi Ina, ik ben benieuwd wat dit allemaal met je doet en welke verandering dit in jou teweeg brengt. Spreek je hier graag eens over.

Hartelijke groet,
Martine

Ilse van Gulik

Hoi Ina,
ik volg je blog. Wat leuk om te lezen. Ik ben blij te merken dat het goed gaat. En wat een prachtige foto's ook. Zelfs de warmte is vol te houden lijkt het? Ik heb vorige week ook René nog gesproken, ook heel enthousiast over zijn ervaring daar bij WomenWeave. In elk geval: geniet ervan en veel succes nog verder. Groeten aan Hemendra ook!
Ilse, SharePeople

Gerard Huising

Dag zus.
Het lijkt mij een ware belevenis om zo in een andere cultuur te participeren. Daarnaast zal het je zeker een goed gevoel geven dat je een bijdrage hebt kunnen/mogen verlenen aan een dergelijke organisatie. Dat je hoopt op de moesson kan ik mij voorstellen als het daar zo warm is zal zo'n regenperiode een ware opluchting zijn. Geniet er nog even van en tot spoedig ziens . Ik ga er van uit dat ik je volgende week zaterdag wel bij JD zie.
Groetjes Gerard

Linda van der Hoop

Hoi Ina, stoere meid, wat beleef je veel zover weg.. en leuk dat je ons zo op de hoogte houdt...
Geniet er maar van, je zit straks zo weer in een duf kantoor (zoals ik :-)
dikke knuffel!
Linda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!