inaindia.reismee.nl

Laatste week HR-opdracht India

Na bespreking en presentatie van mijn HR werk kon ik echt aan de afronding van een hele interessante periode in India beginnen. Altijd weer fantastisch als opdrachtgevers blij zijn met werk dat je gedaan hebt. Als afscheid kreeg ik een mooie handgeweven, katoenen sjaal van de medewerkers.

Toen achter de boodschappen voor aan. India heeft zoveel schoons. Mooie blouses laten maken voor de mannen thuis, handgeweven sjaals voor de dochters gekocht en nog een hele grote zak Indiase kruiden.

De laatste dag, op weg naar het vliegveld met de taxichauffeur naar Mandu geweest, die ook tegelijkertijd mijn gids was (kado van de opdrachtgever).

Prachtig, wat een omgeving. Op een berg met hele diepe kloven er om heen alles zo mooi groen! Een prachtige moskee, eeuwen oude paleizen, en de bouwtechniek is verbazingwekkend. Vroeger waren ze al heel duurzaam bezig. Hoe b.v. het water opgevangen werd om te drinken en te baden. (mooie zwembaden en een hamam) Volledige gangenstelsels en zalen onder de grond. Een aanrader om naar toe te gaan, mocht je ooit in India komen. Ik zag daar ook een heel ander type mens; Indiase zigeuners. Prachtig.

De taxirit was ook een bijzonder avontuur. Echt op zij Indiaas. Inhalen in India gebeurd slalommend. Wie het hardst toetert heeft uiteraard voorrang. Vrachtwagenchauffeurs blijven midden op de weg staan om banden te verwisselen en op een eenrichting weg kun je zomaar een spookrijder tegen komen. Kijkt niemand van op!

De hele periode was een fantastische ervaring. Zou het volgend jaar best weer willen doen, andere plek, ander land wellicht.

Reacties

Reacties

Ilse van Gulik

En welkom thuis weer! Ik zie je vanavond op onze borrel, hopelijk tijd dan om nog wat meer van je ervaringen te horen! Ook mooie reacties van Sally en Hemendra...dank dus voor je inzet...en dat bij minstens 40 graden hitte ;-)

Ineke Omvlee

Ha Ina, je hebt ons tot het laatste moment geinformeerd over je ervaringen. Fijn. Daardoor had ik het idee er bij betrokken te zijn. Uiteraard ben ik blij dat je weer thuis bent en dat we elkaar binnenkort spreken bij een Hollands ontbijt. Ineke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!