inaindia.reismee.nl

HR-beleid in India

Nog nooit heb ik in zo’n korte tijd zoveel HR beleid geschreven. Inmiddels drie brainstromsessies achter de rug met de CEO en de COO om onderwerpen helder te krijgen. Daarbij moet ik wel goed opletten omdat het natuurlijk allemaal in het Engels is (Indisch Engels wel te verstaan). Daar komt bij dat mijn Engels als toerist wel OK is, maar als het om discussies over visie en srategie gaat moet ik er echt wel een tandje bij doen (en er is hier altijd lawaai (o.a. airco, moskee voor de deur, etc.).

Dat zelfde geldt voor het schrijven Engels HR-beleid, maar een mens leert snel als het echt moet heb ik weer ondervonden. (met dank aan Lotte voor het correctiewerk). Ik heb o.a. een beloningsinstrument, wervings en selectiebeleid, functiebeschrijvingen, verlofregeling ontworpen en geschrevenen en bij heel veel zaken aangegeven hoe je het handiger aan kunt pakken. Soms zijn onderwerpen universeel.

Maandag gaan we alle (project)stafleden op onderdelen inlichten, althans ik lach en kijk wat de leidinggevende in het Hindi gaat uitleggen (wel voorbereid natuurlijk)

Voordeel is dat ze hier geen OR en bonden hebben, maar of dat nu altijd zo gunstig is…………..

Niets is hier vanzelfsprekend. Daar leer ik meest van. Dat ik uit mijn comfortzone ben gehaald.

Gelukkig was er ook tijd voor andere dingen. Ik ben gisteravond op bezoek geweest bij de buurmeisjes van het hotel en heb nu prachtige hennahanden.

Reacties

Reacties

Bas Scholtens

Hoi Ina,

Klinkt weer geweldig. Vooral de opmerking: niets is hier vanzelfsprekend... Dat komt mij zeer bekend voor. Maar je moet het daar werkelijk meemaken om die niet vanzelfsprekendheid ook echt te beleven. Ben benieuwd naar je avonturen. Succes nog Ina. Groet, Bas Scholtens

Ineke Omvlee

Ha Ina, Inderdaad wat heb je veel gedaan op je vakgebied en wat zullen ze blij met je zijn. Straks gaan ze je nog missen of willen ze dat je elk jaar een week terug komt.
Ik zal ook blij zijn als je weer terug bent hoor. Eind van deze week, toch?
Nog ene mooie afronding gewenst en tot binnenkort in Nederland.
Lieve groet van Ineke

josee briaire

hoi ina via welke organisatie was jij nu werkzaam in india. Rob mijn zwager zoekt iets dergelijks
groet josee

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!